Web TVPas


Thursday, June 25, 2009

Gempar!! Duta pelancongan Malaysia bersekedudukan


Jean Todt, orang kuat Ferrari F1 dan Michelle Yeoh satu pasangan seperti belangkas ketika Grand Prix F1 berlangsung. Kedua-dua selebriti tersebut bukan beragama Islam. Dikhabarkan mereka telah bertunang dan belum dengar berita lagi mereka telah berkahwin.

Selebriti-selebriti di Hollywood, Eropah mahupun di Hong Kong dan Bollywood hidup bersama sebelum nikah adalah perkara biasa. Bahkan mereka bangga apabila mendapat anak 'haram'.

Farrah Fawcett, bintang Charlie's Angels bersekedudukan dengan Ryan O'neil dan mendapat anak 'haram'. Farrah yang bergelut dengan maut kerana menghidapi kanser 'anal' masih belum berkahwin secara sah mengikut agamanya. Dan ramai lagi selebriti yang hidup bersekedudukan begitu.

Gejala ini telah menular ke timur termasuk Malaysia dan Indonesia. Di Malaysia tiada lagi selebriti yang tampil membuat pengakuan hidup sebagai suami isteri secara 'haram'. Yang kena tangkap berkhalwat ramai jugak.


Di Parlimen kecoh pasal Jean Todt dibayar sebegitu banyak wang untuk tujuan pelancungan konon.

Perlantikan beliau untuk promosi sektor pelancongan memberi satu contoh yang kurang sihat kepada remaja. Pasangan yang telah lama hidup bersekedudukan tanpa berkahwin secara sah disisi agama mereka memberi gambaran seolah-olah selebriti-selebriti yang lain di Malaysia juga mampu dan berpotensi untuk hidup bersekedudukan tanpa nikah/berkahwin.

Bagi yang bukan Islam, dari segi moralnya juga memberi gambaran buruk kepada remaja dan penduduk setempat.

Mungkin dasar 1Malaysia bertujuan untuk menyuburkan lagi selebriti-selebriti hidup bebas dan orang awam meniru gerak-geri mereka.

Posted by al-brangi

No comments:


Sila Klik

Pages