Web TVPas


Saturday, May 21, 2011

ROS yg berduri

Oleh: WFAUZDIN NS

SALAHKAH Setiausaha Agung PKR mengadakan sidang media untuk memaklumkan bahawa parti tersebut telah menerima surat mohon tunjuk sebab mengapa parti tersebut tidak boleh diharamkan? Adakah notis sepenting itu yang melibatkan hidup mati parti itu perlu dirahsiakan dari ahli-ahli parti?

Kelmarin Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution telah mengadakan sidang akhbar memaklumkan bahawa parti PKR telah menerima notis dari ROS kununnya parti tersebut telah melanggar Perlembagaan dan berkemungkinan boleh diharamkan. Lebih melucukan lagi, notis tersebut tiada kena mengena dengan Perlembagaan Parti dan aduan yang disebut juga tidak melibatkan anggota parti. Jelas, pegawai tinggi dari ROS yang telah menandatangani notis tersebut cuai kerana tidak menyemak fakta terlebih dahulu.

Apabila sidang media dibuat oleh PKR, kecuaian dan ketidakcekapan Ketua Pengarah ROS diketahui umum dan berkemungkinan beliau merasa malu dengan kakitangan bawahannya. Oleh yang demikian, beliau menyalahkan PKR kerana mengadakan sidang media dan namanya tercemar akibat kebodohannya sendiri. Kununnya, mengadakan sidang media itu `kurang manis'. Adakah perbuatan beliau itu teramat manis dengan memajukan notis yang tidak betul tanpa fakta?

Ini bukan masalah `manis' atau tidak. Ini masalah maruah parti yang cuba dicemar dengan kaedah sedemikian rupa. Semua ahli parti berhak tahu apa yang menimpa parti mereka. Rakyat juga perlu tahu kerana PKR adalah sebuah parti yang besar apatah lagi Ketua Pembangkang adalah Ketua Umum parti ini. Mana mungkin perkara yang serius ini boleh dirahsiakan?

Saya ingin mengingatkan ROS, bekerjalah dengan tahap profesionalisma yang tinggi dan penuh integriti. Jangan cuba bertindak terburu-buru walaupun jika arahan itu datangnya dari pihak yang terlalu berkuasa. Apa yang berlaku baru-baru ini jadikan iktibar kerana ianya memalukan keseluruhan kakitangan di dalam Jabatan itu sendiri. Jika saya sendiri sebagai kakitangan ROS, saya tidak tahu di mana mahu letakkan muka dengan sikap bos yang begitu?/wfauzdin.blogspot.com

1 comment:

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK


Sila Klik

Pages