Web TVPas


Monday, September 28, 2009

Anjing Kurap yang tersepit

Dihalau dari Umno, hidup merempat dibawah parti cap payung sebelum diselamatkan karier politiknya oleh PAS. PRU 12 pada Mac 2008, dibenarkan bertanding atas tiket PAS. Mencatat kemenangan diluar sebagaimana dijangka, dengan undi dan bantuan orang-orang PAS khususnya dari Kawasan Pasir Mas.




Selepas menang, nada mula berubah. Kalau sebelum ini (semasa kempen) ke hulu ke hilir dengan berpelikat dan berketayap, cakap pun beralas sopan, tetapi selepas diisytiharkan menang, nada percakapan mula berubah.


Kalau sebelum menang pada PRU 12 lepas, dipuji puja Tok Guru Nik Aziz melangit-langit, hinggakan Tok Guru sendiri menyatakan kepada rakan-rakan terdekatnya bahawa beliau amat tidak selesa dengan ampuan, puji puja melangit dan 'jek' yang terhambur dari mulut 'busuk' Ibrahim Ali terhadapnya.


Ingatkan kegilaan manusia bernama Ibrahim Ali berhenti setakat itu saja. tetapi selepas Paklah diturunkan takhta dan ditabal pula Najib Razak sebagai Pemerintah, Ibrahim Ali semakin naik toncang. Tok Guru Nik Aziz dan pimpinan PAS serta Pakatan mula menjadi bahan makian, cacian, fitnah, tohmahan beliau. Ada saja perkara yang tidak kena dimata beliau. Tetapi jika melibatkan pimpinan BN, tidak pula dihamburnya sesuka hati.


Maka fahamlah rakyat 1Malaysia bahawa Ibrahim Ali sedang bersiap sedia untuk menjalankan projek ampu-mengampu dan mengadu dombanya sekali lagi. Kali ini bukan lagi Tok Guru yang dipuji puja, tetapi sebaliknya Najib Razak diangkat menjadi idola.


Semua yang Najib buat walaupun jelas salahnya, tetapi dipuji ahli Parlimen Bebas dari Pasir Mas yang tidak sedar diri itu. Tahulah kini, Ibrahim Ali sedang membodek untuk kembali menyertai Umno. Dia bermula pelan-pelan.


Benarlah kata orang lama-lama, menyelamatkan Ibrahim Ali dari kemusnahan terutama karier politiknya ibarat MELEPASKAN ANJING YANG TERSEPIT. Dan sudah menjadi dasar anjing, kalau tidak dapat memakan bangkai, dapat hidu pun memadai.



Dan anjing kurap yang cukup hina itu akan terus menyalak dan menyalak untuk menarik perhatian. Salakan anjing kurap tersebut hanya akan berhenti selepas dilemparkan seketul tulang dari bangkai yang busuk lagi membusukkan. Memang itu selayaknya bagi anjing kurap yang tidak mengenang budi.


disedut daripada : pemudakemeheng1

No comments:


Sila Klik

Pages