Web TVPas


Tuesday, September 1, 2009

Buat onar malam merdeka, Pengerusi JKKK merangkap AJK masjid ditangkap khalwat

Kita baru lepas cakap, dan sehari selepas Menteri Besar Dato’ Ahmad Said ’berleber’ dan menyuruh Jawatan Kuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) meletakkan jawatan kerana ’kurma dan air zam-zam’ tidak sampai ke rumah rakyat, seorang Pengerusi JKKK dalam daerah ini pula ditangkap khalwat.


Berikut ini ialah laporan penuh yang disiarkan Buletin Online. Menurut sumber, Abu Bakar atau Pak kar, 60 yang dikenali ramai, Pengerusi bagi JKKK Kampung Tuan/ Enjin Gergaji telah ditahan dalam serbuan ’Operasi malam Merdeka’ disebuah hotel di bandar Chukai, dekat sini.

Menurut sumber Penguatkuasa Syariah Kemaman, beliau telah ditahan ketika berdua-duan dalam bilik hotel tersebut pada jam 2 pagi bersama seorang janda yang dipercayai adalah pekerjanya sendiri.

Janda tersebut dikatakan bekerja sebagai penjaga tandas awam di Padang Astaka, di sini, di mana kontrak menjaga tandas tersebut diperolehi oleh Abu Bakar.

Pak Kar di lepaskan pada jam 4 pagi setelah soal siasat dibuat dan akan didakwa di Makhamah Rendah Syariah Kemaman, tidak berapa lama lagi.

Memang JKKK Natang ni memalukan. Jika benar telahan Keraspedal terhadap JKKK ni juga Pengerusi PIBG sekolah merangkap AJK masjid dan sering dijadikan vip bilamana majlis keramaian setempat diadakan, memang dan memang JKKK ni JKKK Natang. Memalukan Dato’ Ahmad Said saja…Pecat jelah (JKKK) Jawatankuasa Kampong Kaki Khalwat.

No comments:


Sila Klik

Pages