Web TVPas


Monday, April 19, 2010

Fairuz! Mana hang dpt duit yg byk tu?


Suatu ketika dulu sebelum bertindak keluar dari PKR dan menyertai UMNO, beliau telah datang ke Penanti di Permatang Pauh sekadar bertemu sahabat-sahabat lamanya yang banyak membantu beliau ketika beliau menjadi TKM1 Pulau Pinang dan ADUN bagi Penanti.

Dalam kunjungannya beliau telah menceritakan tentang keperitan hidup yang dialaminya setelah meletakkan jawatan sebagai TKm1 dan juga ADUN Penanti.

Katanya kehidupannya ketika itu serba kekurangan kerana dibebani masaalah kewangan untuk menyara kehidupan keluarganya di Selayang.

Katanya juga gaji yang diperolehi sebanyak RM4000.00 sebulan dari kerja yang diberikan oleh PKR adalah kecil jika dibandingkan dengan gaji semasa menjadi ADUN dan TKM1 dulu..

RM4000.00 sebulan.. itulah yang digunakan untuk membayar sewa rumah, itulah juga yang digunakan untuk membayar ansuran kereta , membayar bil Api, Elektirk dan Talipon dan dengan RM4000.00 itulah perlu digunakan untuk menyara anak-anak yang masih kecil..

Tambahan pula beliau tinggal di Selayang, kos sara hidup menurutnya adalah tinggi jika dibandingkan kos sara hidup di Pulau Pinang.

Jumlah itu adalah tidak setimpal dengan pengorbanan yang telah dilakukan oleh beliau kepada PKR, dan ianya juga adalah lebih kecil dari yang dijanjikan oleh DS Anwar Ibrahim..

Hidupnya perit sekali, nak berkunjung ke Pulau Pinang pun terpaksa menumpang kenderaan sahabat yang hendak ke Pulau Pinang karana tidak mampu..

Menurutnya lagi Ibunya sendiri pernah diherdik oleh DS Wan Azizah apabila ibunya menghubungi DS Wan Azizah meminta bantuan kewangan bagi pihak beliau..

Sedih dan kasihan menguasai perasaan apabila mengenangkan nasib beliau yang begitu perit..

Itu adalah luahan perasaannya bila ditanya tentang khabar angin tentang beliau akan keluar dari PKR tiga bulan sebelum berita mengenai beliau telah keluar dari PKR tersebar..

Dan setelah disahkan beliau telah keluar dari PKR ini pula antara luahannya kepada beberapa orang sahabat yang mempercayai dan menyokongnya semasa beliau menjadi TKM1 dan terus bersahabat dengan beliau selepas beliau meletakkan jawatan tersebut.

Apabila ditanya betulkah bahawa beliau tidak mendapat sebarang imbuhan dari Najib setelah mengistiharkan keluar dari PKR..

Jawabnya ialah “Wallahi, Wabillahi, Wataalahi saya tidak mendapat sesenpun imbuhan dari UMNO bila saya menyertai UMNO setelah mengistiharkan keluar dari PKR..”

Sumpahnya “Wallahi, Wabillahi, Wataalahi saya tidak mendapat sesenpun imbuhan dari UMNO” itu diulang sebanyak tiga kali untuk menyakinkan dan memang menyakinkan sekali.

“Mereka hanya memberikan saya kuasa menjaga dan mentadbir bangunan dimana terletaknya Pertubuhan Silat Gayung sekarang ini” tambahnya lagi..

“Tujuan saya menyertai UMNO adalah baik dan saya menyertai UMNO dengan secara sukarela bukan atas dasar kewangan, Saya mahu memperjuangkan nasib bangsa Melayu dari dalam UMNO.

“Saya menyertai UMNO itu pun setelah melakukan sembahyang Iztikarah memohon petunjuk dari Allah.

Tetapi hari ini segala kata-katanya diatas terbukti adalah rekaan semata-mata demi menagih simpati dan dalam masa yang sama menimbulkan kebencian kepada DS Anwar Ibrahin dan DS Wan Azizah.

Fairuz yang mendakwa menghadapi masalah kewangan dan tidak mendapat sebarang habuan bila menyertai UMNO telah menyelesaikan bayaran pinjaman membeli sebuah Mercedez Benz dengan Kerajaan Negeri berjumlah RM109,000.00..

Setelah tidak sampai 3 Bulan menyertai UMNO , Fairuz mampu membayar RM109,000.00 sekaligus dengan tiada imbuhan dari UMNO….

No comments:


Sila Klik

Pages