Web TVPas


Friday, April 16, 2010

Zaid Pening, Anak & Isteri Ajak ‘Shopping’

KUALA LUMPUR : Calon Pakatan Rakyat (PR) Datuk Zaid Ibrahim bersedia untuk mendedahkan kekayaannya tetapi mencabar Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin dan anggota pentadbiran Najib Razak untuk turut berbuat demikian.

Cabaran Zaid dibuat di hadapan kira-kira 300 orang dalam kempen tidak rasmi pertamanya di dewan serba guna Kampung Sungai Buaya baru-baru ini.

Pendirian Zaid itu turut dimuatkan dalam laman blognya.

Cabaran itu dibuat beberapa jam selepas Muhyiddin mengatakan bahawa Zaid dipilih sebagai calon PR kerana kekayaan beliau, bukannya kerana kemampuan untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat.

Ekoran kenyataan itu, Zaid dalam nada berseloroh dalam tulisan di laman peribadinya mengatakan kini isteri dan anak kesayangannya sangat teruja untuk mengetahui di mana beliau sorokkan hartanya dan berkeras mahukan Zaid membawa mereka membeli-belah.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, sebahagian anggota Kabinet menentang idea mengisytiharkan harta ketika berkhidmat di bawah pentadbiran bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Zaid berkata beliau hanya merupakan menteri undang-undang dan kehakiman selama enam bulan.

Ketika itu katanya, beliau tidak pernah menyelia Petronas, tanah, air atau mana-mana sumber lain.

erapakatan

No comments:


Sila Klik

Pages