Web TVPas

Tuesday, July 28, 2009

'Bersopannya' pembangkang di Kedah

Semasa menjadi pemerintah, mereka ini bukan main eksyen lagi. Semua yang orang ramai depa yang punya. segala dewan dan premis, segala bangunan dan tempat, segala sekolah dan institute, depalah yang kuasai. Kononnya itulah hak mutlak harta merdak mak pak depa, sampai orang lain pun tak boleh nak tupang guna,seolah-olah nak buat semua tu datang dari duit dalam kocek depa semua.

Kalau diperingkat kerajaan tempatan, sebut saja apa program dan aktiviti, maka dewan serbaguna orang ramai itulah yang jadi medan depa nak berhimpun, nak bagi orang lain guna kalau ada nama dan bau politik pembangkang sikit, haram nak bagi, senut saja pun dah cukup macam menafikan sewaan tuh.

Baru-baru ni, 17 dan 18 Julai 2009, bertempat di Dewan Majlis Daerah Pendang, UMNO Pendang telah dibenarkan menyewa Dewan tersebut untuk persidangan mereka . Pada hari Jumaat Puteri dan Pemuda dan hari Sabtu persidangan sebenar/ penuh.

Cukup tak sopan jenis manusia ni, kalaupun pihak berkuasa dewan beri sewa, tapi depa ni memang jenis tak tau nak terima kasih dah lah dapat sewa walau pun perkara macam ni tak pernah pembangkang dapat bila depa jadi pemerintah, diturunkan habis gambar MB dan ahli EXCO yang ada didewan tu diletakkan dibelakang dewan. Punyalah tak sopan punya manusia.

Inilah bahana kalau tak pernah jadi pembangkang, sepanjang masa ingat depa tu masih memerintah. Kalau orang buat peraturan macam depa dulu buat kat orang, jenuh nak cari dewan mana nak buat persidangan .
Ana harap cubalah jadi pembangkang yang baik sikit wahai UMNO ooi, malu kat budak tadika , padan la TPM suruh masuk sekolah semula, belajar ABC balik.

Kami walaupun sudah jadi wakil rakyat pemerintah di Kedah dan pembangkang di peringkat pusat, masih dinafikan hak untuk memasuki sekolah atau menghadiri program disekolah kebangsaan atau menengah , bahkan nak berucap diprogram sekolah memang jauh sekali, nak gunakan premis yang dipunyai sekolah memang tak dibenarkan langsung. Itulah kelainan antara PR dengan BN, walaupun PR memerintah tetapi kita membenarkab mereka menyewa dewan dan ini pula yang mereka buat kepada kita, harap rakyat dapat fikirkanlah dan membuat penilaian

Sumber:Detikdaily
Oleh : Dr Hj Hayati

No comments:


Sila Klik

Pages