Web TVPas


Monday, July 5, 2010

Alahai Mashitah....apa hal ni?

Ustazah UMNO No.1, Mashitah menegaskan bahawa masa depan orang Melayu pastilah gelap malah orang Melayu pasti jatuh sekiranya UMNO berkubur. Kenyataan yang berbaur syirik ini kelihatannya menidakkan qada' dan qadar Allah dan menggantikannya dengan 'keagungan' UMNO. Tindakan PAS yang 'diperkuda' DAP apabila cuba berdakwah secara berhikmah turut disindar, berbeza dengan UMNO yang menjadi hero sehinggakan terbakar di sana sini. Artikel disertakan.

Wanita UMNO perlu bersemangat tinggi perjuang nasib Melayu


2010/07/03
LANGKAWI: Ahli Pergerakan Wanita UMNO perlu memiliki semangat tinggi dan ikhlas dalam perjuangan bagi memastikan nasib orang Melayu terus terjamin, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim.

Beliau berkata, sejarah perjuangan getir parti sejak 1946 apabila ia diwujudkan perlu diketahui serta dihayati kerana jika UMNO lemah dan terkubur, pasti orang Melayu akan jatuh serta masa depannya akan gelap di tanah air sendiri.



"Jatuh UMNO maka jatuhlah bangsa Melayu. Jika mahukan Melayu cemerlang, semestinya kita bersatu dan pertahankan UMNO," katanya pada majlis perasmian Mesyuarat Perwakilan Wanita UMNO Bahagian Langkawi di sini, hari ini.

Hadir sama, Ketua UMNO Bahagian Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad; Ketua Wanita UMNO Langkawi, Mariyam Othman dan Ketua Pemuda UMNO Langkawi, Nor Saidi Nanyan serta lebih 500 perwakilan wanita cawangan UMNO seluruh Langkawi.


Dr Mashitah yang juga Ketua UMNO Bahagian Baling berkata, tonggak kekuatan politik orang Melayu ialah parti UMNO.

Katanya, apa yang berlaku selepas pilihan raya umum lalu adalah sesuatu yang terlalu pahit untuk dilalui bukan saja oleh ahli UMNO, malah orang Melayu keseluruhannya.

"Apa yang kita lihat, penolakan sebahagian orang Melayu terhadap parti yang memperjuangkan entiti Melayu dan agama Islam ini, diambil peluang oleh pihak-pihak tertentu untuk menyerang UMNO.
"Malah, apa yang menyedihkan, terdapat juga parti Islam yang menjual agama demi kepentingan diri sendiri sehingga sanggup diperkudakan, berbeza dengan UMNO yang berjuang mengikut kehendak Islam," katanya." tamat-



Teringat fatwa masyhur Mashitah bahawa ibu tunggal boleh melacur kerana darurat. Wow. Teringat juga sikap Mashitah yang tunduk diam apabila Najib dan PM terdahulu tunduk dan akur didepan tugu negara tetapi segera memanggil PAS dengan pelbagai bahasa kesat.



Terkenang fatwanya dahulu bahawa ibu tunggal halal melacur kerana DARURAT! mungkinkah Mahitah akan berjumpa tunang mendiang Teoh untuk menjelaskan kepada beliau bahawa selaku ibu tunggal, tiada salahnya beliau melacur? Mari lihat misteri fatwa-fatwa Mashitah:

1. Fatwa halal melacur (bila darurat)

Penulis telah membaca sendiri kenyataan lengkap Mashitah dalam isu ini. Selepas satu Malaysia marah-marah, baru dia buat twist dengan mengatakan bahawa fatwanya diputer belit. Takde putar belit pun. Memang fatwa asalnya ringkas dan begitu. Dalam penjelasannya baru dia tambah itu ini untuk cover kesesatan fatwa asalnya.

2. Fatwa halal tak solat

Mashitah cukup marah sewaktu masyarakat mempertikaikan tentang bagaimana perenang negara solat dalm usaha beliau merentasi laut dengan berenang. Katanya isu solat itu soal remeh temeh!



SILA RUJUK YOUTUBE UNTUK LIHAT SENDIRI.



Terkenang jua muka terhegeh-hegeh mashitah sewaktu sewaktu seorang contestant lelaki enggan bersalam dengannya sesudah Mashitah terhegeh-hegeh menghulur tangan untuk bersalamm. program apa ntah. Hakk ptuih..

No comments:


Sila Klik

Pages