Web TVPas


Wednesday, July 21, 2010

Tgklah(bacalah) perangai YB Katak kat Parlimen.ni..

Bila membaca semula hansard parlimen yang dibentangkan oleh "YB-YB katak " di Parlimen buat kita kembali berfikir. Mungkin boleh dikongsikan disini. Baca petikan ini,

Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Astaghfirullah. Tuan Yang di-Pertua, sekali lagi saya minta maaf, saya minta maaf banyak-banyak kepada Dewan yang mulia tentang apa yang berlaku. Mereka membuat provokasi kepada saya dengan tidak ikut peraturan, dengan tidak menghormati Tuan Yang di-Pertua. Menuduh, menuding dan mengeluarkan kata-kata kesat sambil berjalan keluar daripada Dewan. Inilah yang dikatakan...mereka ini golongan beradab dan pejuang-pejuang Islam, cukup saya kesal.

Kita baca sedutan di atas, tentu kita anggap Ibrahim Ali ini seorang pejuang Melayu yang sangat beradab dan tidak pernah mengeluarkan kata-kata kesat.

Tunggu dulu, tengok sedutan-sedutan sebelumnya pada hari yang sama sebagaimana dituliskan di dalam hansard itu.

Sedutan 1
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Hei, beruk!!

Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Beruk sahaja kenal dengan beruk tau!
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Kamu jangan kurang ajar ya!
Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Beruk besar kenal dengan beruk...

Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Hei, anjing!
Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Kalau saya anjing, kamu pun anjing.
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Kamu anjing!

Sedutan 2

Tuan Haji Khalid bin Abd. Samad [Shah Alam]: Bukan you seorang Melayu tau, ramai lagi Melayu.
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Ya lah, tetapi kalau orang Hindu cakap saya macam itu ...
Tuan Haji Khalid bin Abd. Samad [Shah Alam]: Bagi pihak Melayu, you have no right.
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Hey, you shut up! You shut up! You shut up! Babi!

Sedutan 3 (updated)

Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Itu sahaja maksud saya!
Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Inilah! Tadi you gunakan perkataan
‘munafik’. Ha, kamu munafik lah sekarang ini. [Dewan riuh]
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Saya tidak ada, saya kata perkataan itu umum. Saya tidak
sebut sesiapa pun melainkan saya katakan umum. Ini soal prinsip perbahasan umum. Kamu jangan kurang ajar! [Tepuk] Hei Bangsat! Kamu jangan kurang ajar!
Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Pasir Mas kurang ajar, Tuan Yang di-Pertua.

Apa nak jadi dengan Raja Ketuanan Katak ni, semakin dibaca hansard itu, semakin menyampah, itulah kerekter sebenar Brahim Ali kot? Macam Paris Hilton jer cara dia ni, carik publisiti murahan, yerlah..bila sapa pun malas nak layan, PAS ? UMNO sendiri pun dah makin meluat.

Kesian rakyat Malaysia kerana dengan wang cukai dan bla..bla..bla, itulah yang rakyat bayar untuk membayar gaji "Yang Berhormat" seperti ini. Apa macam ?

No comments:


Sila Klik

Pages