Web TVPas


Sunday, July 4, 2010

Kenyataan Dr Zambry yang melucukan....



KUALA LUMPUR: Umno dan Barisan Nasional (BN) Selangor mampu menawan semula kerajaan negeri tersebut sekiranya pemimpin dan anggotanya bersatu dan mengukuhkan perpaduan, kata Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Zambry yang juga Menteri Besar Perak berkata perpaduan merupakan perkara asas dan 'akar' dalam sesuatu organisasi sebelum terhasilnya perkara dan sifat positif yang lain seperti kerjasama, toleransi, hormat-menghormati dan kejujuran dalam organisasi itu.

"Inilah yang selalu ditekankan oleh Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) kita selama ini tentang betapa pentingnya perpaduan dalam sesebuah pertubuhan seperti Umno ini.

"Kalau kita kaji, kita kalah beberapa buah negeri semasa pilihan raya umum lalu bukan disebabkan mereka (pembangkang) kuat, tapi sebab kita tiada perpaduan yang menyebabkan kita jadi lemah," katanya semasa merasmikan Persidangan Perwakilan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno bahagian Gombak, di sini hari ini.

Turut hadir Ketua Pengarah Bahagian Hal Ehwal Khas JASA Datuk Fuad Hassan, Ketua Umno Bahagian Gombak Rahim Kamaruddin dan Naib Ketua Umno Bahagian Gombak Said Anuar Said Ahmad.

Zambry berkata kejayaan BN Perak merampas semula kerajaan negeri tersebut daripada pembangkang juga adalah hasil kerjasama dan perpaduan yang dijalin antara pemimpin dan keseluruhan anggota.

Katanya, anggota dan pemimpin Umno juga perlu ikhlas dan jujur dalam menjalankan tanggungjawab selain menghapuskan sebarang sifat buruk seperti cemburu, tikam belakang dan 'cantas-mencantas' sesama sendiri yang boleh memecah-belahkan perpaduan.

"Kita jangan berlumba-lumba mahu jadi pemimpin sebab mahu dapat jawatan tinggi, tapi kita kena ikhlas untuk jadi pemimpin dan bila kita ikhlas jawatan itu akan datang dengan sendirinya," katanya.

Beliau turut mengingatkan anggota Umno dan pucuk pimpinan di akar umbi agar sentiasa 'turun padang' dan tidak sombong ketika berkhidmat kepada rakyat.

"Rakyat sedang memerhatikan pemimpin Umno dan BN, mereka sedang bandingkan kita dengan kerajaan yang satu lagi itu, sebab mereka mahu lihat apa yang kita ucapkan mesti sama dengan apa yang kita buat", katanya. - BERNAMA

komen blogger:

cuba baca betul-betul frasa yang telah diboldkan itu...nampaknya si Zombie ni cuba nak buat lawaklah...itu bukan kerjasama namanya tetapi ayat yang sepatutnya ialah hasil konspirasi dan penipuan yang terancang maka kita dapat merampas kembali Perak..

No comments:


Sila Klik

Pages