Web TVPas


Thursday, July 22, 2010

Kepujian Untuk TG Lockman Nor Adem

dipetik dari : Amenoworld

Kepada :

Yang Amat Berhormat Tuan Guru Tan Sri Lokman Nor Adam, selaku tuan-guru tersohor di seluruh pelusuk dunia tiada yang lebih tersohor dari tersohor berbanding Tuan Guru Lokman Nor Adam.


Perkara : Anugerah Darjat Kebesaran Kebodekan, Ke-ampu-an dan Pemfitnah Tahap 1.

Assalammualaikum,

Ke hadapan Tuan Guru Tan Sri Lokman Nor Adam yang sangat di kasihi saya menulis surat rasmi ini berikutan kecermerlang Tuan Guru Tan Sri Lokman Nor Adam dalam menyebarkan dakyah fitnah dan putar belit yang berlangsung dengan jaya nya di saluran fitnah terhebat masakini iaitu tv3 juga dalam rancangan yang paling popular di seluruh dunia tak lain tak bukan 'soal-jawab'.

Sesungguhnya kata-kata tuan guru tan sri lokman nor adam benar-benar berjaya meraih dan mencuri tumpuan sebilangan ramai penyokong-penyokong pakatan rakyat untuk terus duduk setempat dan menyaksikan bait-bait putar belit yang keluar dari mulut tuan guru tan sri lokman nor adam.

Izinkan saya mengulas sedikit perbualan dan bait-bait putar belit tuan, yang berjaya meracun pemikiran anak muda yang tidak tahu membezakan kebenaran dan kebatilan.

1. PAS pernah menuduh umno sebagai kafir.
Inilah dia tuan, inila dia la putar belit yang paling menarik sekali, sesungguhnya tuan memang maha hebat, err silap maha-maha-maha hebat, dalam melaukkan pemikiran anak-anak muda yang tidak berdosa. syabas tuan syabas. walaupun kita sedia maklum bahawa pas tidak pernah menuduh umno sebagai kafir, dan umno yang makan cili banyak sangat sehingga dia terasa pedas, tetapi itu semua boleh kita ketepikan langsung, tak perlu takut,
dunia ini kita yang punya. Walaupun Pas boleh bagi bukti dan keterangan yang cukup konsisten untuk menentang hujah kita, bahawa pas sama sekali tidak pernah mengkafirkan umno, tetapi pas tidak akan berpeluang berbuat demikian, ingat semua media-media perdana adalah kita yang punya. kebenaran akan tertutup, fitnah akan terus berleluasa, dan kita akan kekal selamat.


2.Menfitnah nama baik Husam Musa.
Brilliant. Saya paling tertarik dengan kata-kata tuan bila tuan berjaya memburukkan husam dan nik aziz. bagi saya tindakan tuan itu di anggap tepat dan relevan. Menipu bahawa husam tidak akan melaksanakan hudud, adalah sesuatu perkara yang benar-benar bagus. Ya, teruskan menipu dan menfitnah husam. Intergriti husam harus di cemarkan sebanyak mana yang boleh. Sungguh pun kita sedia maklum bahawa husam cuma mengulas dengan jujur bahawa pakatan belum berbincang mengenai hukum hudud, bukan bererti mereka menolak hudud, tetapi ini boleh dijadikan satu point yang penting untuk menembak pakatan.
dengan menempelak mereka tentang hudud telah melepaskan kita dari tanggungjawab kewajipan melaksanakan hudud, nah, terbukti tuan sememangnya cemerlang dan gemilang, pandai sungguh tuan menolak kewajipan melaksanakan hukum hudud kepada pas semata-mata. rasakan pas. biar mereka berbuih mulut jawab dengan rakyat pasal hudud, di bahu kita tiada hudud tiada beban. bravo tuan bravo. tuan memang hebat. kurang satu musuh kita
dalam menawan pas kelantan.

3.Mengutuk Nik Aziz tanpa segan silu.
Bijaksana sungguh. sungguh saya tak sangka tuan semakin bijak berburuk-burukan nik aziz tanpa segan silu. mengutuk nik aziz kemudian nya menyenaraikan pula bahawa nik aziz adalah ikon yang penting untuk kerjasama pas-umno adalah suatu tindakan yang di anggap paling bijak. Ya, patut tuan kena kutuk dengan lebih banyak lagi, amat rugi tuan tidak memasukkan isu rasuah kek, lupa kah kita pada sejarah bahawa nik aziz merasuah pekerja dengan kek? itu isu besar yang patut masuk tv. harap sprm tidak sibuk bersihkan nik aziz seperti mana mereka bersihkan khalid daripada isu rasuah jamuan hariraya. namun, usaha murni tuan mengaitkan gambar elizabeth wong dengan nik aziz saya anggap berhasil dan berjaya sekali. biar mereka rakyat di luar sana berfikir bahawa nik aziz menyokong kepada maksiat. Itu point penting. dan syabas kerna berjaya mencipta persepsi masyarakat seolah-olah nik aziz memberikan sokongan kepada bukan-islam untuk hidup dalam maksiat. itulah yang paling penting pun, jika nik aziz di pandang buruk, maka kurang satu lagi musuh kita untuk menawan pas. ingat pas akan kekal pas dan tidak akan menjadi milik umno selagi mana nik aziz terus berkuasa.


4.Memburukan Ustaz Azizan.
Ini la yang paling hebat. tuan dengan slumber nya memburukan ustaz azizan, tanpa ada rasa malu meskipun tuan tahu ianya tidak benar, tetapi tuan berani lafazkan penipuan tersebut. keberanian tuan selayaknya di puji dan di sanjung tinggi. bukan calang-calang orang mampu berbuat demikian, insya-Allah neraka jahanam sedang menanti kita dengan penuh tawaduk. Mufti tidak patut campur soal politik bukan bermaksud pas mahu mengasingkan soal agama dari pada soal politik, apa yang dimaksudkan oleh ustaz azizan ialah mufti patut menegur perkara yang perlu di tegur bukan sibuk berpolitik dengan mengenepikan kepentingan dan peranan islam. apabila seseorang mufti berpolitik semata-mata untuk menjaga kepentingan satu-satu parti politik yang jelas menolak islam dalam kehidupan, ianya tidak patut di amalkan. Nah, inilah maksud ustaz, hanya kita sama kita sahaja yang tahu, orang lain tak tahu dan kita tidak perlu jelaskan secara terperinci kepada mereka.

5.Menghina/menuduh ahli-ahli pas.
Ya, ini yang terhebat dari yang paling hebat. saya percaya ahli pas pasti marah dengan fitnah terbaru dari tuan. pada saya, pas sememangnya berpecah belah kepada dua bahagian. pedulikan la umno yang berpecah belah kepada entah berapa bahagian sampai tidak terkira. pedulikan isu di rantau panjang, setiu dan sebagainya. mereka, masyarakat tidak tahu keretakkan umno. tetapi apa yang pasti kita kena war-warkan perpecahan pas. pas harus dilihat sebagai sebuah parti yang tidak konsisten dan tidak mampu menjaga kepentingan orang islam dan melayu kerana mereka memperjuangkan dsai lebih daripada mereka memperjuangkan kepimpinan pas. ya, inilah dia modus operandi yang harus kita sebarkan seluas yang mungkin. wajib bagi kita menyebarkan hasutan dan memecahbelah ahli-ahli pas. kita harus tiup seruling hasutan dengan lebih merdu lagi, agar mereka terlentok dalam segala tipu daya dan hasutan yang kita mainkan di radio, tv dan segala macam media. bravo tuan bravo. tuan memang wira.

Tindakan tuan tidak menyentuh langsung nama hadi awang di anggap jalan yang paling selamat dan bijak, ini perlu bagi memastikan kita berjaya mencipta persepsi bahawa hadi awang mahu kan kerjasama pas-umn0. sekaligus kita akan melaga-lagakan penyokong-penyokong pas bahawa pemimpin mereka berpuak-puak dan mempunyai pandangan yang berlainan antara satu sama lain. bravo tuan bravo. pandai tuan membuat perencanaan.

Tindakan tuan menuduh pas dengan pelbagai tuduhan juga di anggap realistik dan pelan yang berbaloi-baloi kerana dalam pada kita menuduh pas sebagai sesat, kita menekan mereka dengan bentuk kerjasama, lama-kelamaan pasti mereka akan terpengaruh dengan dakyah dan rancangan jahat kita. Itu wajib dilakukan bagi memastikan pas terlentok di bahu umno.

sesungguhnya saya melihat riak wajah tuan begitu pelik, saat melafazkan fitnah tersebut, apakah ada seruan kecil yang memujuk tuan untuk berwaspada dalam berkata-kata? jika ya, pedulikan seruan-seruan tersebut, ingat kalau ada seruan yang menyeru supaya kita mengikuti kata-kata nya, pastikan seruan itu datang dari mahkluk yang bertanduk
yang menjanjikan tempat ter-hot- buat kita, mana lagi kalau bukan neraka jahanam.

Tindakan tuan mengakui bahawa umno mengamalkan politik suku, agama suku juga di anggap cemerlang. syabas, bukan calang-calang orang berani mengakui secara spontan tanpa dia sedari bahawa dia telah memburukkan parti nya sendiri. dan kata-kata tuan mengiyakan bahawa selama ini pas teguh mengamalkan islam juga selayak nya diberikan kredit yang maksimun kerana orang biasa pasti tidak mampu untuk memuji pas tanpa sengaja dalam pada dia mengutuk-ngutuk pas. bravo tuan bravo. tuan memang hero.

Akhir kata dari saya, darjat kebesaran yang akan di anugerahkan kepada tuan, akan tuan dapat semasa di hari pengadilan yang akan di kelolakan oleh Allah swt nanti. bersama kita bersabar menunggu hari tersebut tiba. saya sendiri sudah mula berasa gembira yang amat kini.

yang benar,
Ameno Tipu Situ Sana Sini

No comments:


Sila Klik

Pages