Web TVPas

Tuesday, April 7, 2009

Analisis awal



Sumber dari berbagai pihak merumuskan bahawa PAS masih berada di depan dan dijangka menang pada pengundian Parlimen Bukit Gantang esok.

Sumber risikan dari pihak-pihak tertentu memberikan angka berikut. PAS mendahului di DUN Kuala Sepetang dengan undi majoriti 3,000 undi dan DUN Changkat Jering dengan 1,500 undi. Manakala BN masih berada selesa mengatasi PAS di DUN Trong dengan 800 undi. Jika dijumlahkan kesemuanya PAS dijangka menang dengan majoriti kira-kira 2,500 undi.

Namun perkara ini masih boleh berubah di saat-saat akhir jika berlaku sesuatu yang luar biasa dari pukul 12.00 malam hingga 7.00 pagi esok. Sela masa ini adalah masa kritikal yang perlu dipastikan tidak berlaku perkara-perkara yang tidak diingini seperti sabotaj, penipuan dan ugutan.

Selain itu esok beberapa perkara penting juga mesti diawasi antara penipuan semasa pengundian seperti pengundi hantu, undi dua kali, penipuan semasa pengiraan undi dan penjumlahan undi.

Petugas PR mesti sentiasa bersiap siaga untuk menghadapi apa juga kemungkinan sehingga peti undi ditutup pada jam 5.00 petang dan setelah keputusan diumumkan barulah semuanya selesai.

Saya mohon maaf kepada semua petugas PAS di Bukit Gantang dan memohon keampunan dari Allah kerana tidak dapat berada di saf hadapan pada kempen PRK kali ini. Saya hanya sempat bersama kalian selama 3 hari sahaja. Saya doakan perjuangan ISLAM dan RAKYAT dikurniakan kemenangan oleh Allah S.W.T.

Amin.
oleh Mutalligat

No comments:


Sila Klik

Pages