Web TVPas


Thursday, May 28, 2009

Sayuti Omar membelasah Husam : Apakah agenda sebenar beliau?

Sebangkit dari tidur sore, saya menerima call dari dua orang yang berada di studio TV9 di Seri Pentas malam tadi yang mengikuti dan terlibat secara langsung dengan rancangan Hujjah.

Kedua mereka menelefon saya setelah membaca apa yang saya ulas mengenai hujah yang tidak jadi itu dalam blog saya – perihal Naib Presiden Pas, Husam Musa dan Naib Presiden Umno, Ahmad Zahid hamidi yang takut untuk berhujah antara satu sama lain.

Kedua pemanggil itu menjelaskan apa yang berlaku sebenarnya. Mereka mungkin merasakan perlu memberi gambaran keadaan sebenarnya memandangkan apa yang saya tulis dalam blog itu tidak memberi latar yang berlaku di studio malam tadi. Laporan mereka itu melengkapkan insiden 'lawak bodoh' yang berlaku malam semalam.

Menurut pemanggil pertama, Husam bin Musa memang hadir di studio malam tadi. Dia masuk dalam studio dan sempat bersalam dengan Ezam Mohd Noor. Kehadiran Husam itu menggembirakan pihak penerbit kerana mengira dia akan menyertai rancangan itu.

Bagaimana pun apa yang berlaku sebaliknya, dia enggan berhujah dengan Ezam Mohamad Noor yang mengganti tempat Zahid dan mahukan kepada Zahid juga...Sayuti Omar



TPJP : Sememangnya saudara MSO ini merupakan penulis yang cukup tajam dan terkedepan dalam isu-isu politik. contohnya tentang apa yang telah ditulis beliau pada sekitar tahun 1997 berkenaan Anwar Ibrahim yang mungkin akan ditendang daripada UMNO dan memang betul berlaku.Syabas MSO. Namun begitu Saudara MSO juga telah mengutarakan pendapatnya sekitar tahun 1993 bahawa dalam pilihanraya seeloknya PArlimen pangkah BN dan DUN pangkah PAS/pembangkang. Bagi saya pernyataan sedemikin amat ridiculous dan tidak bertanggungjawab.
Dalam hal Isu HUjah TV9, TPJP berharap agar saudara MSO dapat memberi kritikan yang membina dan berguna untuk memantapkan lagi PAS. Dengan kritikan dan hujahan yang membalun Husam ini tidak akan kemana. w/pun MSO berhujah untuk memperbaiki 'perangai' Husam tetapi itu bukan caranya sebaliknya orang yang dikritik pasti tidak dapat menerima melalui cara sedemikin rupa. Sebaliknya pasti akan melukai dan mencederakan Husam dari segi mata masyarakat.
Isu Hujah yang tidak dihadiri oleh kedua-dua 'bintang' itu saya berpendapat Husam berhak untuk menarik diri. apa sebabnya? Kalau beliau tetap meneruskan juga perdebatan dgn Ezam..maka seolah-olah beliau merendahkan diri setaraf dengan Ezam yang kita sedia maklum sudah 'rosak' dari segi prestasi dan reputasinya itu. Saya harap janganlh kes 'kambing jamnapari' saudara MSO bisa mengkritik dan mebelasah HUsam tanpa belas kasihan. SEDANGKAN NABI AMPUNKAN UMAT . Inikan kita manusia biasa. sekian

No comments:


Sila Klik

Pages