Web TVPas

Sunday, March 29, 2009

12 Benda pelik dlm persidangan UMNO

"ASSALAMUALAIKUM..

Walaupun pada tahun ini kita tidak lagi dapat melihat secara langsung persidangan berebut jawatan PAU, namun kita masih berpeluang untuk mendapatkan maklumat dari apa yang mereka sendiri sampaikan.. diulangi.. orang UMNO yang sampaikan.. jadi kalau nak saman samanlah mereka.. bukan penulis.. hehe

1. Jika dikumpulkan 100 orang murid darjah 4 yang dipilih berdasarkan kecepatan mengira, tidak mustahil tak sampai 2 jam, kita dah tahu siapa pemenang dan siapa yang kalah. Tapi kerana mungkin ada "AGENDA" masa diambil terlalu lama sedangkan bilangannya tidak sampaipun seribu..

2. Seorang bekas ketua Pemuda, begitu berapi-rapi sambil kejab-kejab cium keris mahu mempertahankan MELAYU, tetapi rupanya beliaulah yang merosakkan bahasa Melayu.

3. Beretujukah anda jika UMNO kita jadikan contoh, bahawa bangsa melayulah yang sebenarnya merosakkan melayu.. tak percaya ??.. Siapakah yang pilih KJ (isu rasuah ) dan Hisamponden (isu bahasa) !!!! bukan MCA dan MIC ma !!!

4. Walaupun lembaga disiplin telah menjatuhkan hukuman, tapi tetap tidak ada siasatan oleh badan-badan lain, malah lebih pelik lagi tidak pula malu untuk terus pegang jawatan.. Ali anak kepada Rustam!! Elizabeth Wong pun tau malu ma....

5. INi satu-satunya perkara yang tidak pelik, walaupun tajuknya pelik.. TIDAK ADA SEORANGPUN YANG BERCAKAP TENTANG MASALAH RAKYAT, MASALAH EKONOMI, PERANCANGAN UNTUK MEMBANTU RAKYAT .. Apa yang diperjuangkanpun penulis tak tahu !!!

6. Untuk pemilihan 3 tahun lagi, itupun kalau tidak ditunda sesuka hati, mana-mana pemimpin yang berhasrat untuk berebut jawatan, persiapkan diri anda dengan teknik dan tektik memberi RASUAH, Insya- Allah, anda pasti menang..

7. Jika dilihat dari pandangan ramai pemerhati, orang Najib hampir 90% menang..tapi percayakah beliau dengan Timbalannya itu..alah.. dia ni lah yang suruh Pak Lah letak jawatan sedangkan kesalahan Pak lah tidak lah sampai MENGEBOM ORANG..hehehehe..

8. Walaupun pemimpinnya telah berubah, tetapi isinya masih tidak berubah setiap kali PAU, ucapan-ucapan sama seperti tahun sebelumnya, penulis pun tengah cari dan kaji apa yang mahu mereka ubah...

9. Siapa tidak rasa pelik, jika Khir Toyo tergamak salahkan pembangkang atas kekalahannya..isk..isk..pembangkang mana boleh mengundi dia bang.. kalau boleh mengundi lainlah..

10. Cari punya cari jumpa jugak penulis benda pelik dalam PAU kali ni.. Tahun ni mereka ada cerita pada derhaka pada sultan walaupun mereka sendiri yang pinda undeng-ondeng dedulu.

11. Oleh kerana takut teramat sangat, Ketua pemuda umeno Langkawi terus jadi pelik mengatakan Pakatan Rakyat pertubuhan haram.. kengkawan dalam TKO tolonglah terangkan skit kat dia ni..malas nak lawan..tak padan sebab depan nama dia Nor ..hehehehe

12. Penulis lagi pelik kenapa tetiba bekalan letrik terputus masa time pengiraan dijalankan..kebetulan atau.. dan kenapa tidak dicamtukan kepala Mukriz dan Amid Albar untuk melakukan cas-cas sinaran cahaya..

Wassalam.. Jumpa lagi"

No comments:


Sila Klik

Pages