Web TVPas


Thursday, March 19, 2009

Sedarilah..FRU

oleh : albanjari
News terkini yang wak terima dari rakan blogger sebentar tadi menyatakan bahawa berlaku kemalangan teruk yang melibatkan 6 buah trak FRU dan 3 buah kenderaan Water Cannon Polis dimana difahamkan konvoi tersebut dalam perjalanan ke Bukit Gantang. Sebuah kenderaan Water Cannon telah terbalik, dan beberapa anggota FRU dipercayai cedera.

Dari sumber sohih yang wak terima pada jam 5.15pm terus di Bilik Media ke-2 ini, menyatakan bahawa konvoi yang terlibat itu adalah dalam perjalanan ke lokasi ceramah yang akan dihadiri oleh DSAI dan MB Perak yang sah iaitu YAB DS Nizar.

Walaubagaimanapun permit majlis ceramah itu tidak diluluskan oleh pihak Polis. Malah Polis juga telah memberi kata dua,

..Ketua Polis Daerah Taiping ACP Raja Musa Raja Razak berkata perhimpunan di tempat itu tidak sesuai kerana ia berhampiran dengan jalan utama dan boleh menjejaskan lalulintas dan keselamatan orang ramai.

"Polis akan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang mengadakan ataupun menyertai perhimpunan itu," katanya ketika dihubungi hari ini.

Raja Musa berkata bagi mengelak sebarang kejadian, anggota polis akan ditempatkan di kawasan itu...
Oleh kerana itu tapak ceramah telah diubah dan ditukar ke lokasi terbaru iaitu di Bukit Cempadak, 3 km dari Simpang Changkat Ibol. Difahamkan juga konvoi FRU yang terlibat dalam kemalangan teruk itu sedang dalam perjalanan ke kawasan yang wak sebutkan.

Sumber yang tiba pada jam 5.40pm : Terdapat 8 trak FRU kini berada di susur keluar TOL Changkat Jering. Sekatan Jalanraya juga sedang giat dibuat oleh pihak berkuasa. Sumber ini diperolehi dari blogger Sya-Reformis yang baru sahaja keluar dari Plaza TOL Changkat Jering.

Perhatian kepada Pelancong Politik !

Adalah dinasihatkan agar semua pelancong-pelancong politik tidak menghampiri atau mendekati jalan ke Pekan Trong untuk ke Bukit Gantang. Sila cari jalan alternatif yang lain. Elakkan dari melalui jalan tersebut. Ini kerana disebabkan oleh kerja-kerja membaiki dan menurap jalan serta memasang paip air sedang giat dilakukan oleh pihak-pihak yang berkenaan bagi mengagalkan 'gimik mulut Najib' tentang 'projek mee segera'. Oi..yang dok tampal dan lebarkan jalan tu aper..? Najib bohong lagi !

Jika anda degil dengan makluman ini, sila sediakan minyak dan kesabaran tahap tinggi bagi menghadapi kesesakan teruk di jalan yang wak nyatakan itu. Maklumat ini disampaikan oleh MSK dan Perisik Rakyat yang kini sedang terkandas hampir 1 jam di kawasan yang dinyatakan. Sori wak, minyak keter cukup ker ? Kalau kering..hangpa tolong buang malu, tompang lori, wak ambik kat Tol Changkat Jering ! wakakakaa...!!

Ceramah Umum yang melibatkan Ketua Pembangkang, DS. Anwar Ibrahim dan YAB. Menteri Besar Perak, DS. Muhammad Nizar Jamaluddin yang tidak mendapat kebenaran polis dengan alasan yang tidak munasabah di pindahkan ke Markaz PAS Bukit Cempedak.

Semasa melawat tapak ceramah yang tidak dibenarkan itu pada sekitar jam 5.00 petang tadi, didapati beberapa orang peniaga yang sedang mengangkat kembali barang dagangan dan membuka khemah masing-masing dipercayai untuk berpindah ke tempat ceramah yang baru.
Kepada pelancong politik yang mahu ke tapak ceramah di Bukit Cempedak, sila ambil perhatian, cari jalan lain. Foto akan diupload sepenuhnya di blog Perisik Rakyat esok.

No comments:


Sila Klik

Pages