Web TVPas


Tuesday, March 31, 2009

Bukit Selambau : Masyarakat Siam dah meluat dengan BN

BUKIT SELAMBAU, 30 Mac (Hrkh) - Masyarakat Siam sekitar Pekan Bukit Selambau bertekad akan memberi sokongan penuh pada calon Pakatan Rakyat di Dewan Undangan Negeri (Dun) N25 Bukit Selambau pada pilihan raya kecil kali ini.



Mereka berkata sokongan pada Barisan Nasional (BN) tidak membawa untung sebaliknya merugikan ekoran tindakan kepimpinan BN bila menang sering menghilangkan diri.

BN dakwa mereka umpama 'layang-layang terputus ekor' terpusing ke sana ke mari tanpa tujuan maka tidak hairan mereka boleh melakukan berbagai cara semata-mata untuk menang.

Deng Hong, 55, mendakwa Umno dan BN tidak boleh dipercayai lagi ekoran terlalu banyak kesalahan yang dilakukan oleh kepimpinan tertinggi.

Lagipun, BN sering menggunakan peluang yang ada untuk kepentingan diri serta kroni.

"BN tidak boleh dipercayai lagi. Kami dah tak mau BN, " ujarnya.

ImageRakannya, Ook Tai, 40, menegaskan, sejak era reformasi sokongan terhadap KeADILan tidak padam sebaliknya lebih meningkat tambahan lagi kelakuan kepimpinan BN yang terlampau zalim.

Maka, sekarang ini hanya tinggal golongan tua sahaja yang masih tidak berubah. Situasi ini bukan di kalangan orang Siam malahan semua kaum di Malaysia.

"Semasa di Kuala Lumpur saya terlibat dengan reformasi dan sekarang adalah masa yang paling sesuai untuk menghukum BN setelah berjaya melakukan demikian pada pilihan raya umum ke-13 lepas, " katanya yang juga Majlis Ketua Kampung (MKK) Kampung Kuala Sin.

ImageBeliau yang kembali ke Bukit Selambau pada tahun 2003 berjaya menarik ramai di kalangan masyarakat Siam untuk menyertai KeADILan.

Sekarang ini usahanya berhasil apabila ramai kalangan masyarakat Siam muak dengan sikap BN yang sering mengutamakan kroni sahaja.

Seorang lagi penduduk Bukit Selambau Din Hong, 53, berkata, tiada makna selama ini beliau memberi sokongan pada BN yang mana setiap permohonanya pembesaran longkang tidak dihiraukan.

Pernah permohonan untuk membina jalan tar di rumahnya ditolak oleh Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dengan alasan orang Siam tidak ramai lagi di Kampung Perak 'B'.

"Kali ini saya tidak lagi beri sokongan pada BN. Saya mahu Pakatan Rakyat kerana ia terserlah berjaya dengan kebaikan dan kejayaan, " jelasnya. - mks. _

No comments:


Sila Klik

Pages