Web TVPas


Wednesday, March 25, 2009

Pemuda UMNO yg lembik...

oleh Greenboc

Pemuda UMNO semakin kalut.

Sewaktu majlis perasmian Pemuda, ketuanya Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang masih meneruskan tradisi mengarak dan mencium keris tiba-tiba menggunakan platform Perhimpunan untuk menempelak projek peralihan kerajaan persekutuan "16 September" yang diusahakan oleh penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang disifatkannya "petualang yang cuba mengajar anak ketam berjalan betul".

"Ada petualang yang secara sumbang mengisytiharkan bahawa akan berlaku pertukaran kerajaan pada 16 September 2008. Lalu disemai benih keraguan di kalangan rakyat hingga menjejaskan keyakinan dunia," katanya.

"Maha Kuasa Tuhan yang menentukan, realiti yang terjadi adalah di sebaliknya; apabila peralihan kuasa telah berlaku di negeri Perak," katanya lagi.

Oh.. Hishamuddin, perencanaan Ilahi tiada siapa yang tahu. Anda mungkin telah merasakan anda dan UMNO telah menang di dalam isu rampasan kuasa di Perak.

Sama seperti seorang perompak yang bersyukur kerana telah dapat melaksana misinya untuk merompak... betulkah sikap anda itu?

Isu peralihan kuasa belum sampai masanya untuk anda sambut dengan sorak sorai kerana ianya bukan sahaja kini berada di dalam gelanggang mahkamah, namun ia akan berad di gelanggang rakyat pada 7 haribulan nanti dimana PRK Bukit Gantang adalah referendum terhadap rampasan kuasa itu.

Esok lusa keris yang anda cium itu mana tahu akan terhunus di dada sendiri!

No comments:


Sila Klik

Pages