Web TVPas


Wednesday, March 25, 2009

Nilai "bodoh" = RM80

Denda RM80 kerana kata 'Polis Bodoh'

KUALA LUMPUR: Akibat mengeluarkan perkataan kesat, "polis bodoh" kepada polis yang menyamannya, seorang pemandu teksi didenda RM80 di Mahkamah Majistret di sini hari ini.

Majistret Nor Azah Kasran menjatuhkan hukuman tersebut setelah Wong Yoot Weng, 62, mengaku bersalah melakukan perbuatan tersebut di hadapan lampu isyarat, Jalan Hang Lekir, pada pukul 5.32 petang semalam.

Wong didakwa telah mengeluarkan perkataan itu bagi tujuan mengaib dan menghina anggota polis trafik yang sedang bertugas iaitu Mohd Fauzlei Mohd Zaid, 26.

Pendakwaan dijalankan oleh pegawai pendakwa Cif Insp Charles Aliff Belon manakala Wong tidak diwakili peguam.

Menurut fakta kes, Mohd Fauzlei dan rakannya sedang menjalankan tugas iaitu menyaman sebuah teksi yang diletakkan di hadapan lampu isyarat Jalan Hang Lekir.

Tiba-tiba Wong datang ke arah Mohd Fauzlei dan mengaku teksi itu kepunyaannya sambil mengeluarkan perkataan "polis bodoh" kepada Mohd Fauzlei. BERNAMA

TPJP : Hairanlah rakyat Malaysia ini suka sangat keluarkan perkataan 'bodoh' terutamanya ketika memandu. Oleh itu, janganlah jadikan perkataan itu sebagai 'zikir' kerana kebodohan itu akan kembali kepada yang mengujarkannya. Namun begitu kalau org yang kita kata itu memang bangang dan bodoh...dah bagi permit tarik balik di saat akhir dan sembur pulak tu dengan gas dan air kimia..haaa itu kita patut kata 'BODOH', 'BODOH' DAN 'BODOH'

No comments:


Sila Klik

Pages