Web TVPas


Tuesday, March 24, 2009

Politik Machivelli menjelma kembali

Politik Machievelli yang menyatakan tujuan menghalalkan cara dipraktikkan lagi oleh Kerajaan BN.

Demi memastikan wajah busuk pemimpin-pemimpin BN terus tersembunyi dan tidak terbongkar menjelang 3 pilihanraya kecil, Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini mengambil tindakan drastik dengan menggantung permit Harakah dan Suara Keadilan selama tiga bulan.

"Memang benar kami (KDN) telah menggantung lesen kedua-dua akhbar itu berkuat kuasa hari ini. Kami bukan ingin menyekat kebebasan akhbar di negara ini tapi mereka masih lagi menerbitkan berita-berita yang tidak benar dan berunsur hasutan," kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar.

Apa berita yang tidak benar dan berunsur hasutan itu? Adakah membongkar kisah benar mengenai salah laku, rasuah dan pelbagai tindak tanduk pemimpin-pemimpin BN yang merosakkan imej Malaysia di luar negara dan dasar memporak porandakan ekonomi negara ini boleh ditakrifkan sebagai 'berita yang tidak benar'? Sampai bila 'kisah benar' akan dibaca oleh pemimpin-pemimpin kita sebagai 'tidak benar'? Sampai bila kebenaran akan disembunyikan di balik seurat benang? Sedarkah mereka bau busuk bangkai tidak dapat disembunyikan dengan nyiru tipis kerana akhirnya lambat atau cepat, rakyat akan tahu juga?

No comments:


Sila Klik

Pages